i got soul but i'm not a soldier.

fick träffa fanny idag, den lilla knäppskallen. och eftersom det är skit väder så fick det bli att hyra film. som vanligt blev det skräck. denna gången blev det "the uninvited". handlingen var helt okej, men fattade inte så mycket i slutet.. men den är iaf värd att se. såg den hos evelina där både katrine och matilda också var med. underbara personer (L).


sitter nu här hemma och dunkar musik på väldigt låg volym.. men tillräckligt högt för att jag ska kunna känna basen dunka i golvet.. även om jag inte är någon sångare eller musikant överhuvudtaget så har musik en stor betydelse i mitt liv, i min vardag. det går inte en dag utan att jag hör musik i mina öron, eller går och nynnar på någon låt som jag verkligen har fastnat för. texten som låten framför är också väldigt viktig.. det finns låtar som jag brukar sjunga med i (inte för att det låter bra) då jag fokuserar väldigt mycket på texten och känner hur vissa meningar stämmer in så korrekt på mig och i mitt liv, och ibland brukar jag få in bilder i huvudet, bilder från mitt förflutna, minnen.
brukar även om nätterna somna med hörlurarna i öronen då jag har haft svårt för att somna. väljer ut lugna låtar, sätter volymen på ganska så låg volym och försöker somna till melodin och det fungerar hur bra som helst. kanske ett litet tips till alla de som inte har lätt för att somna, ta din mobil/ipod/mp3 spelar och sätt på en lugn låt så att du kan slappna av och tillslut så faller du till söms.
något jag önskar mig i julklapp, är en ipod där jag kan lägga över alla mina låtar i. just nu har jag allting i min mobil, men den är rätt så klumpig och tung, men den fungerar för tillfället.

nej, det var väl allt jag ville få sagt. kände bara för att ha något att skriva om. brukar även lägga in lite låtar då&då här i min blogg. ska nog göra det lite oftare så att även ni som då läser min blogg kan njuta av min musiksmak(a). dock så är den lite blandad, har inte fastnat för någon speciell, men har börjar lyssna väldigt mycket på kings of leon, takida, billy ray m.m. lite country men fortf rnb. ja, dvs lite blandat.

får väl hoppa ner i sängen nu snart, måste bara gå och tvätta av sminket (det lilla som jag har på mig eftersom mitt smink är helt slut!) och borsta tänderna. imorgon blir det nog en tripp till burlöv för att shoppa lite. behöver lite koftor nu till hösten/vintern och måste även köpa smink, vilket är ett måste!!
får se om matilda följer med mig, om hon inte ångrar sig:).
godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0